بروزرسانی: 16 آذر 1404
خدمات سئو سایت حرفه ای با قوی ترین نمونه کارها
متاسفانه همانگونه که مشاهده میکنید الگوریتمهای جدید رتبهبندی سایتها و صفحات برای مقالههایی که تعداد کلمات آنها ناچیز است کمترین ارزش را قائل هستند.. متاسفانه اصول سئو ثابت نیستند و همانگونه که مشاهده خواهید کرد در گذر زمان دستخوش تغییراتی میشوند. همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید خط آبی گوگل بیانگر این موضوع است که گوگل با فاصله زیادی بالاتر از رقبا قرار دارد. در این زمینه ابزاری بهنام خزنده (Crawler) وجود دارد که به شکل خودکار صفحههای سایت که مورد پویش قرار گرفتهاند را شاخصگذاری میکند.
چگونه در اقیانوس اطلاعات دیده شویم؟ نحوه ی کار موتورهای جستجو همانند گوگل به صورتی است که آن ها دارای خزنده هایی هستند که تمامی اطلاعات مربوط به محتوای موجود در اینترنت را جمع آوری می کنند . وقتی برای خدمات سئو هزینه می کنید، انتظار دارید در بخش سئو خارجی، وب سایت شما بک لینک های ارزشمندی دریافت کند، محتوای با ارزش به بخش مجله شما اضافه شود و آنچه برای خزش سریع و ساده بات های گوگل لازم است را انجام گیرد؛ متأسفانه، یک آژانس سئو ارزان منابع لازم برای انجام همه این کارها و موارد جانبی دیگر را نخواهد داشت. از دیجیتال مارکترهای امروزی انتظار میرود در حیطه های متعددی دارای مهارت باشند، شامل تحلیل و آنالیز، کپی رایتینگ (نوشتن آگهی تبلیغاتی)، خلاقیت، فروش، رسانه دیجیتال و غیره. تمام نویسندگان بزرگ هم در شروع کار خود، یکسری نواقص در نمونه کارهایشان داشتند که با افزایش مهارت رفع شده است.
رویکردی که در نهایت به سودآوری بیشتر منتهی میشود. مالکان سایتها با هدف کاهش هزینهها و دستیابی به سودآوری بیشتر (به لحاظ هزینه و تعداد کاربران) بر کمترین تعداد کلمات تاکید دارند و گاهی اوقات به دنبال مطالبی در محدوده 300 کلمه هستند، متاسفانه خبر بد این است که الگوریتمهای گوگل برای تعداد کلمات ارزش قائل هستند و به ویژه پس از بهروزرسانی ژوئن 2021 که دو هفته پیش انجام شد تاکید بیشتری بر این مسئله دارد. 3. از slideshare استفاده کنید و ترافیک خود را بیست درصد بیشتر کنید.
از این طریق میتوانیم احساس اطمینان و اعتماد را از مخاطبمان دریافت کنیم. کارشناسان سئو هر یک به عدد خاصی در این زمینه اشاره میکنند، اما اجازه دهید به جای آنکه نظر شخصی خود را بگوییم به آماری که توسط موسسه بکلینکو منتشر شده استناد کنیم که نزدیک به 11 میلیون سایت در حوزههای مختلف که نتایج آنها در صفحات اول موتور جستوجوگر گوگل قرار گرفته است را به شما نشان دهیم. آنها نمی توانند شرکت های ایرانی را لایق خبرسازی بدانند (تا وقتی اخبار شرکت های معتبری همچون اپل و سامسونگ و سونی و بنز هست که به رایگان در مورد آنها مطلب بنویسیم، چرا اخبار شرکت های ایرانی را کار کنیم و دردسر هم برای خودمان درست کنیم). استفاده روزافزون از تلفنهای هوشمند، آیپدها و دیگر دستگاهها، سبب شده است تا نگاه ویژهای به تولید محتوا برای خریداران موبایل شکل بگیرد؛ اما دادهها نشان میدهند که در بالای قیف بازاریابی، عاقلانه این است که محتوا برای مشاهده در قالبها و دستگاههای مختلف، بهینهسازی شود.
یکی از سیستم های مدیریت محتوا که هر روز در حال محبوب تر شدن و قدرتمندتر شدن است سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که درواقع یک پلتفرم دوستانه برای جستجوگرها می باشد که اگر با پلاگین Yoast استفاده شود اکثر چالش های فنی را تحت پوشش قرار خواهد داد . با تبلیغات دیجیتال شما میتوانید به راحتی به مخاطبان مرتبطتری دست پیدا کنید و از تماشای محتوای شما توسط مخاطب مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید. Resource pages: این صفحات معمولا به منظور ایجاد لینک استفاده میشوند و حاوی لیستی از لینکهای مفید به وبسایتهای دیگر هستند. شما باید ترافیک قابلتوجهی از این ارجاعات به دیجیتال مارکتینگ شانار دست آورید. همانگونه که در شکل زیر مشاهده میکنید، تمامی این فرآیند به شکل دقیق و منظم انجام میشود. شکل زیر رابطه میان تعداد کلمات یک مقاله و نرخ جذب ترافیک ارگانیک را نشان میدهد. اگر زمان بارگذاری سایت بیش از اندازه زیاد باشد، نه تنها کاربر سریع سایت را ترک میکند، بلکه معیار از دست رفتن بازدیدکنندهها بیشتر شده و کاهش نرخ تبدیل را تجربه خواهید کرد.
دومین تفاوت عمده بین این دو این است که سئوی کلاه سفید بدون ریسک هستند و برای رسیدن به سئو کلاه سفید زمان زیادی طول می کشد. اینجا به چند مشکل عمده اشاره میکنیم که دیجیتال مارکتینگ میتواند آنها را حل کند. حتما بارها و بارها سوالات خود را در در باکس گوگل ، بینگ و یا هر موتور جستجوی دیگری سرچ کرده اید و به طور معجزه آسایی با لیستی از وب سایت ها که به طور عجیبی پاسخ عبارت شما را دارا هستند مواجه می شوید اما آیا تا به حال به پشت پرده ی این لیست جادویی فکر کرده اید؟ این خزنده ها تمامی اطلاعات را در کمتر از یک ثانیه جمع آوری کرده و ایندکسی را در موتورهای جستجو به نمایش در می آورند ، این ایندکس توسط یک الگوریتم تغذیه شده که تلاش میکند که همه ی آن اطلاعات جمع آوری شده مطابق درخواست شما باشد .
دیجیتال مارکتینگ چیست
اگر میخواهید شفافیت پس زمینه را در تصویر خود حفظ کنید، از PNG استفاده کنید. اگر به منظور شناسایی نیازهای مخاطب برای تهیه پرسوناهای جامع وقت بگذارید و با هدف جذب و تبدیل آن مخاطبان به مشتری بر روی تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید، احتمالا در طول شش ماه نتایج قابل ملاحظه ای را به دست خواهید آورد. اینکار دو مزیت مهم دارد، اول آنکه از صفحات که نرخ بازدید بیشتری داشتهاند برای اعتباربخشی به مقاله جدید استفاده میکنید، دوم آنکه اگر خواننده علاقهمند شود که روی لینکها کلیک کرده و صفحات دیگر را مشاهده کند مدت زمان بیشتری در سایت باقی خواهد ماند و گوگل متوجه میشود که کاربر علاقهمند به سایت شما است. متخصصین بیشتر این ویژگی را در خصوص ابزار SEMRush میپسندند که دسترسی شما به رتبهبندی خود و همچنین تغییر آنها برای دستیابی به فرصتهای رتبهبندی جدید را به آسانی امکانپذیر میکند.
سازمانهای بزرگ و کوچک در حال رقابت با هم هستند و اقتصاد جهانی، اهمیت سازمانهای کوچک را درک کرده و به آنها برای ادامه رشد خود کمک میکند. برای این کار، هنگام نوشتن پستهای بلاگ خود کافیست خیلی ساده به پایین اسکرول کنید تا به بخش SEO برسید و سپس به تمام جزییاتی که افزونهای مانند Yoast یا AIOSEO به شما پیشنهاد کرده توجه نشان دهید. در این حالت در هر پستی که منتشر میکنید دو یا سه لینک به سایر مطالب قرار دادهاید. لینکسازی داخلی به دو مدل انجام میشود. بهینه سازی یک وب سایت یا همان سئو به عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد از سرعت و ریسپانسیو بودن سایت شما گرفته تا استفاده ی صحیح از title tag ، meta descriptions ، طول مناسب لینک های داخلی و …
این کاری است که سئو سایت یا همان بهینه سازی موتور جستجو انجام می دهد. سئو گری هت یا کلاه خاکستری هم مانند روشهای سئو کلاه سیاه، به نوعی به دور زدن قوانین بهینه سازی موتور جستجوی گوگل پرداخته و از این طریق رتبه سایت شما را بالا میآورد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید در این زمینه حرفه ای شوید بهتر است آموزش اصولی و پایه ای را شروع کنید. این افزایش آمار در بالا رفتن سئو سایت شما و در نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل موثر خواهد بود.
ی شما نیز بهبود مییابد.
اما برای قرار گرفتن در بالای لیست موتورهای جست و جو باید با نوشتن محتوای مرتبط با حوزه ی کاری خود، موتورهای جست و جو را در ارتباط با نحوه ی فعالیت وب سایت خود آگاه سازیم، در نتیجه پس از جستجوی عبارات مرتبط با محتوای وب سایت شما توسط کاربر، سایت شما در نتایج جست و جو به نمایش درخواهد آمد و کاربرانی که از موتورهای جستجو وارد سایت شما شده اند پاسخ جست و جوی خود را در سایت شما خواهند یافت. همچنین میتوانید با مطالعه منابعی که در قسمت قبلی مقاله معرفی کردیم، وارد حوزه آموزش شوید. هنگامی که درباره کلمات کلیدی تحقیق میکنید متوجه میشوید کاربران در حوزه کاری شما به دنبال چه محتوایی هستند، چه موضوعی برای آنها اهمیت دارد و بیشتر چه کلماتی را جستوجو میکنند. سئو داخلی که بهنام On-Page نیز شناخته میشود، بیشتر به آمادهسازی ملزومات مورد نیاز توسط توسعهدهندگان برای نویسندگان اشاره دارد.
به بیان دقیقتر، توسعهدهندگان سایت باید مولفهها و عناصری که در سئو موردنیاز است را آماده کنند تا نویسندگان در زمان نگارش مقالات اطلاعات موردنیاز را درون این فیلدها جایگذاری کنند. گزارشی که موسسه آماری Statista در فوریه 2021 منتشر کرد نشان میدهد که بخش عمدهای از کاربران از طریق موتورهای جستوجوی گوگل، بینگ، یاهو، بایدو و یاندکس مطالب موردنیاز خود را پیدا میکنند. موتورهای جستوجوی بزرگ مثل گوگل تمامی اطلاعات صفحات مثل محتوا، تصاویر، لینکها و… در نتیجه می توانید از طریق محتوا، آگاهی از برند خودتان را افزایش دهید و اعتماد و وفاداری مشتری را به دست آورید. هنگامی که این محتوا، از کانال مناسب بین مخاطبان هدف شما توزیع میشود، آنها را تبدیل به دنبالکنندگان و درنهایت مشتریان وفادار خواهید کرد.
متخصص دیجیتال مارکتینگ
عنوان سئو به فراعنوان (Meta Title) اشاره دارد که کاربران در نتایج جستوجو مشاهده میکنند. برای رعایت ساختار، عنوان اصلی محتوا که ابتدی مقاله قرار میگیرد باید برچسب تیتر اصلی H1 را داشته باشد و در ادامه از برچسبهای H2، H3 و… با مطالعه دقیق این مقاله میتوان به سرعت و واضح با شغل بازاریاب دیجیتال آشنا شد و به دنبال کسب مهارتهای لازم آن قدم گذاشت و در مدت کوتاهی هم میتوان با کمک دورههای آموزشی معرفی شده، به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شد. بهطور مثال، اگر سایتی در جایگاه پایین از نتایج گوگل باشد (به دلایل مختلف همچون سرعت پایین، رابط کاربری ضعیف یا عدم رعایت استانداردهای گوگل)، اما با استقبال خوب کاربران همراه باشد، گوگل در مدت زمان کوتاهی جایگاه آن سایت را تغییر داده و به صفحات اولیه انتقال میدهد.
با اینحال نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که لزوما هر مطلب طولانی خوب نیست و قرار نیست گوگل برای هر محتوایی که تولید میکنید و تعداد کلمات آن به 2500 عدد رسیده، ارزش زیادی قائل شود. الگوریتمهای جدید گوگل مثل RankBrain برای رفتار کاربران اهمیت زیادی قائل میشوند. رفتار و نحوه جستجوی کاربران در اینترنت دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است. به بیان دقیقتر، رفتار کاربران در زمان جستوجو را تحلیل میکنند و متناسب با تعامل آنها با سایتها و صفحات، رتبهبندیهای جدید را اعمال میکنند. گوگل صفحات جدید یا بهروز شده را با دنبال کردن لینک صفحههای سایت و با استناد به نقشه سایت و سایر روشها دنبال میکند. سئو سایت نیز به عنوان یک تکنولوژی به چالش های بازاریابی افزوده شده است ، اگر سایت شما برای تغییرات موتور های جستجو بهینه نشده باشد، سهم وسیعی از بازار آنلاین را از دست خواهید داد.
دیجیتال مارکتینگ
عامل دیگر موثر در SEO خارجی رقابت در محتوای وب سایت شما می باشد . سئو خارجی : در کنار SEO داخلی ، SEO خارجی نیز مطرح می شود، عوامل موثر بر SEO خارجی اندکی تامل برانگیزتر است . هرچه از شما به صورت مثبت در سایر بسترها نام برده شود، سئوی شما نیز بهبود مییابد. بازاریابان آنلاین می توانند از اطلاعات گوگل آنالیز در جهت تغییرات مثبت در روند کاری خود استفاده کنند. برای مرحلهی بعدی کارتان نیاز دارید قویتر شروع کنید مثل یک ماشین فرمول یک آماده مسابقه باید حسابی روغن کاری شده باشید و تمام عیوب و نقصهایتان کاملا برطرف شده باشد و این جز با آنالیز بدست نمیآید.
بازاریابی محتوا
استفاده کنید. در سامانههای مدیریت محتوای شناخته شده مثل وردپرس اینکار به شکل خودکار انجام میشود، اما در برخی سایتها مسئول سئو خودش باید اینکار را انجام دهد. موتور جستوجو به ابزاری در وب اشاره دارد که وقتی کاربران به دنبال جستوجوی موضوعی هستند با وارد کردن عنوان موردنظر که ممکن است یک جمله یا یک کلمه کلیدی یا حتا یک تصویر باشد محتوای مورد نظر خود را پیدا میکنند. بهطور مثال، هر زمان کاربر عبارتی در کادر جستوجوی گوگل وارد میکند و یک یا چند مورد از نتایج را انتخاب میکند، این موضوع برای گوگل مهم میشود تا بداند کاربر بیشتر روی چه لینکهایی کلیک کرده است. خزندههای گوگل بعد از جستوجوی صفحات و فهرست کردن آنها، بر مبنای برخی معیارهایی اقدام به رتبهبندی سایتها میکنند. در بسیاری از مواقع دیده میشود که صاحبان وبسایتها اقدام به نصب نرمافزار آنالیتیکس در وبسایتشان نمیکنند.