چراغ سبز چین برای استفاده از خودروهای بدون راننده
انتشار: مرداد 19، 1401
بروزرسانی: 15 آذر 1404

چراغ سبز چین برای استفاده از خودروهای بدون راننده

این ناظران می گویند حتی این شرایط می تواند بعد از امضای قانون چیپ ها و علم توسط جو بایدن رییس جمهور آمریکا در روز سه شنبه بدتر شود زیرا براساس آن تولید چیپ های الکترونیکی در داخل سرزمین اصلی چین را هدف قرار خواهد داد.

تولیدکنندگان اصلی خودروهای بدون راننده در چین شرکت هایی مانند آپولو بایدو، پونی، ای آی، ژی پنگ، علی بابا اوتو ایکس، نیو و BYD هستند.



منبع: https://www.irna.ir/news/84849798/%DA%86%D8%B1%D8%A7%D8%BA-%D8%B3%D8%A8%D8%B2-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از آسیا تایمز، وزارت حمل و نقل چین دستورالعملی را منتشر کرده که براساس آن امکان استفاده از خودروهای بدون راننده تحت شرایط مشخصی وجود خواهد داشت.


بدنبال انتشار این خبر، قیمت قطعات خودرو به ویژه قطعات مرتبط با سیستم های خودران خودرو افزایش یافتند. این در حالی است که برخی از ناظران می گویند خودروسازان در حال حاضر با چالش کمبود قطعات الکترونیک (میکروچیپ ها) مواجه هستند. هر خودروی بدون راننده نیاز به داشتن ۳۰۰ میکرو کنترلر (MCU) دارد که بیشتر آنها در تایوان تولید می شوند.

سازندگان خودروهای بدون راننده در سطح جهان در حالی تولیدات خود را تبلیغ می کنند که با پیش نیازهای ایمنی دست و پنجه نرم می کنند. بیشتر تولیدکنندگان خودروهای بدون راننده مهم در آمریکا مانند فورد، جنرال موتورز و تسلا یا از سیستم گوگل مپ یا دیگر سیستم های ناوبری تولید خودشان در این خودروها استفاده می کنند.

مشاوره عمومی و اجرای آزمایشی این دستورالعمل که از روز دوشنبه هشتم اوت آغاز شده تا روز هفتم سپتامبر ادامه خواهد داشت.